Vi har idag forsøkt å få tak i Dem pr. telefon, men ingen svarte, ei heller påSiden jeg ikke oppfattet dette som svar på mitt to dager gamle brev, ringte jeg. Det er ikke pent å omtale folk som arrogante, men slik oppfattet jeg salgssjefen. Jeg "måtte være klar over" at bagasjen nå var etterlyst over hele verden - for den kunne like gjerne ha havnet i Bangkok(!). Jeg spurte i samtalens løp om det vi nå snakket om var et resultat av mitt brev for to dager siden. Det bekreftet han, men det viste seg at han ikke hadde lest mer enn halve brevet. Han fikk mitt bankkontonummer, og jeg gjorde oppmerksom på at hvis penger ble oversendt, ville det ikke bety at jeg så på saken som ute av verden.
telefonsvar.
Først må vi få beklage de problemer som oppsto i forbindelse med Deres reise,
samt den dårlige oppfølgningen Widerøe har gitt Dem. Etterlysningen av Deres
bagasje foregår fremdeles gjennom den verdensomspennende World Tracer
organisasjonen.
Først etter 14 dager vil det bli en erstatningssak.
Siden De har privat forsikring skal saken tas opp med Deres forsikringsselskap,
da Widerøe har et begrenset ansvar.
Vi vil gjøre oppmerksom på at verdifulle gjenstander ikke skal sendes som
bagasje, jfr. kontraktsvilkårene i flybilletten.
De har også skrevet i tapsmeldingen (pir), underskrevet av Dem, at sekken kun
inneholder diverse klær.
Vi beklager at De ikke fikk tilbud om å kjøpe det mest nødvendige av klær og
toalettartikler i Berlevåg, og vil som en kompensasjon for dette oversende kr.
1.500.-
Vi ber Dem oppgi Deres bankkontonummer og adresse slik at beløpet kan overføres.
Da jeg er på forretningsreise i neste uke, kan dette oversendes Anne
Brendhaugen.
Vi beklager nok en gang det inntrufne
Med vennlig hilsen
WIDERØE'S FLYVESELSKAP ASA
Trygve Sødring
Salgssjef
Torgeir Oma